سئو محلی یا Local SEO چیست ؟

منظور از سئو محلی ( Local SEO ) توجه به هوشمند تر شدن موتور های جستجوگر و نتایج جستجو آن ها نسبت به موقعیت جغرافیایی کاربران است.
Local SEO و یا سئو محلی و جغرافیایی به عملیات بهینه سازی سایت برای افزایش رتبه سایت در نتایج جستجو محلی موتورهای جستجوگر گفته می شود.
در طول این سال ها سئو محلی و جغرافیایی بسیار افزایش یافته است زیرا کاربران با جستجو عبارات به صورت جغرافیایی نتایج بهتری را در موتورهای جستجوگر دریافت می کنند. به طور مثال خانواده ای را در نظر بگیرید که در منطقه میرداماد تهران به دنبال رستوران می گردند ، مطمئننا آنها با جستجو عبارت رستوران و یا رستوران در تهران به نتیجه مورد نظر خود نمی رسند اما اگر کلمه کلیدی رستوران در میرداماد تهران که یک کلمه جغرافیایی است را جستجو کنند لیستی از رستوران های موجود در میرداماد با تصاویر و رتبه بندی در صفحه مروگر خود دریافت می کنند. به این نتایج ، نتایج جستجو محلی و یا Local SERP گفته می شود.
ثبت سایت در گوگل مپ
Local SEO با ثبت سایت در گوگل مپ شروع می شود ، در صورتی که اطلاعات مرتبط با یک کسب و کار در Google Map ثبت نشده باشد آن سایت نمی تواند در نتایج محلی گوگل ( Local SERP ) جایگاهی داشته باشد. برای ثبت اطلاعات کسب و کار خود در گوگل مپ از طریق صفحه https://mapmaker.google.com/mapmaker?hl=en اقدام نمایید. این نکته را به یاد داشته باشید که اطلاعات را به صورت دقیق وارد نمایید چرا که تمامی مکان ها باید مورد تایید کارشناسان گوگل قرار بگیرد.
گوگل بیزینس ( Google Business )
گوگل بیزینس ابزار بسیار مناسبی برای بهبود رتبه سایت در نتایج جستجو محلی است اما متاسفانه این ابزار به دلیل مسائل تحریمی در ایران پشتیبانی نمی شود بنابراین از ادامه توضیح در رابطه با آن خودداری می نماییم.
انتخاب عنوان صفحه با کلمه کلیدی جغرافیایی
صفحاتی که عناوین آن ها شامل کلمات کلیدی جغرافیایی است رتبه بسیار بهتری در نتایج جستجو محلی دریافت می کنند، به طور مثال در هنگامی که یک کاربر کلمه طراحی سایت را در گوگل جستجو می کند اگر مرورگر موقعیت کاربر را در تهران شناسایی کرده باشد صفحاتی که عناوین آنها شامل کلمه تهران می باشند شانس بسیار بهتری برای دریافت جایگاه مناسب تر دارند، مانند طراحی سایت تهران و یا طراحی سایت در تهران.