نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: بررسی جدیدترین فیلم های هالیوود

  1. #1

    آخرین بازدید
    سه شنبه ۰۶ خرداد ۹۳ [ ۰۸:۴۱]
    تاریخ عضویت
    ۸۷-۰۴-۱۳
    نوشته ها
    726
    امتیاز
    17,799
    سطح
    1
    Points: 17,799, Level: 1
    Level completed: 99%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    سپاس ها
    472
    سپاس شده 5,178 در 803 پست

    پیش فرض بررسی جدیدترین فیلم های هالیوود

    فیلم مکس پین Max Payne
    سقوط مکس پین در سینما

    دنیایی بی رحم و قابل لمس. داستانی تاثیر گذار با شخصیت های به یاد ماندنی. دیالوگ ها کنایه آمیز و هوشمندانه با روایتی منحصر بفرد . موسیقی فوق العاده زیبا و دلنشین.کارگردان هنری بی نقص و قالب بصری سینمایی . اکشن نفس گیر و دیدنی و بالاخره معرفی Bullet-Time. تیم بازیسازی Remedy همه این ها را در سال2001 ، در قالب عنوانی فراموش نشدنی به عاشقان بازی هدیه داد. مکس پین با ورودش به دنیای بازی طوفانی به پا کرد که دست کمی از طوفان پایان ناپذیر داخل شهر داستانش نداشت.

    http://www.wallpaperez.net/wallpaper...lberg-1699.jpg

    یک کلاسیک مدرن خلق شد وقهرمانی جدید به دنیا معرفی شد. امروز مکس پین و دنباله اش در دل بسیاری از ما جایگاهی ویژه ای دارند و حتی زمزمه Max Payne ، قلب بازی دوستان را به تپش می اندازد . موفقیت هنری و تجاری مکس ، به سرعت توجه هالیوود را به خود جلب کرد. اما چند سالی طول کشید که پروژه فعلی کلید بخورد.در تمام این مدت ، طرفداران بازی با توجه به سابقه و کیفیت عموما افتضاح فیلم های ساخته شده بر مبنای بازی های معروف، نگران قهرمان محبوبشان بودند تا اینکه فیلم مکس پین اکران شد.
    مکس پین عنوانی در صنعت بازی است که خود با الهام از آثار سینمایی نظیر The Matrix ساخته شده و سکانس های داستانی آن به سبک کمیک بوک های فرانک میلر با دیالوگ های جسورانه و فضای نوآر(Noir) مانند همراه هستند پتانسیل بالایی برای تبدیل شدن به فیلم داشت.
    ادای دین Remedy به منبع سینمایی اصلیش یعنی John Woo با به کاربردن نام وی به عنوان رمز ورود به مخفی گاه یک سری از خلاف کاران در بازی نخست و استفاده از نام اثر معروف وی یعنی Hard Boiled در بازی Max Payne را بیش از پیش به سینما نزدیک می کنند.



    متاسفانه نه جان وو و نه میلر کارگردانی فیلم جدید را بر عهده ندارند. استدیو Fox هم به جای پیدا کردن فیلم سازی با دیدگاه یا سبک مشابه آن دو ، جان مور (John Moore)
    را برای کارگردانی مکس پین استخدام کرد. اندک شهرت مور حاصل موفقیت دو بازسازی Flight of Phoenix و The Omen است . هر چند نمی توان لقب کارگردان بد را به وی داد ، اما چنین فرد تست نشده ای برای ساخت فیلمی در حد مکس پین قابل قبول نبوده و نتیجه ی کار او نیز چیزی جز فاجعه نیست. متاسفانه داستان فیلم مکس پین همانند اکثر فیلم هایی که از روی بازی ها ساخته می شوند دستخوش تغییراتی نسبت به داستان بازی شده است. و فیلم قهرمان داستان را به کنکاش در افسانه ها برده است. البته ماجرای کشته شدن خانواده پین و انتقام وی همچنان محور اصلی داستان هستند.
    اما پین در پی انتقام جویی خود متوجه می شود که همسرش به دستور شرکتی که در آن مشغول به کار بوده به قتل رسیده است ، شرکت Aesir که موفق به کشف دارویی جادویی به نام ولکایری (Valkyrie) شده است و به افرادی که از این دارو استفاده می کنند قدرت های مافوق بشری مانند خدایان افسانه های Norse می دهد. پین در ادامه با یک آدمکش روس به نام مونا ساکس همراه می شود که در پی انتقام از ضاربان خواهرش ناتاشا است و این دو نهایتا با ابر شرکت Aesir در می افتند که پشت آن نظامیان دولتی ایالات متحده قرار دارند که برای مقاسد نظامی در عراق داروی ولکایری را ساخته اند!
    یکی از امتیازات و ویژگی های بسیار جالب بازی Max Payne ، اشارات فراوان به افسانه های Norse است که در فیلم حاضر هم حضور دارند.
    وقایع داستان همچنان در جریان طوفانی پیش بینی نشده و توقف ناپذیر در شهر نیویورک به وقوع می پیوندند که آخرین زمستان (The Last Winter) افسانه را به یاد می آورد.
    نام کلوپ شبانه Raglan and brock با از کار افتادن برخی چراغ های آن و افتادن سایه رویش به Rag Na Rock تبدیل شده که همان Ragnarok و دوره آخرالزمانی افسانه است. دوره ای که با سقوط و نابودی خدایان افسانه ( ملقب به Aesir نام ابر موسسه ای هم که مکس با آن در افتاده و نهایتا نابودش می کند می کند) همراه است. اگر بازی TooHuman را تجربه کرده باشید ، مطمئنا با نقش Valkyrie در افسانه های نورس به عنوان حامل کشته شدگان در جنگ از زمین به Valhalla ، سرزمین آسمانی و بهشت گونه افسانه و نام یکی دیگر از ساختمان های بازی Max payne آشنا هستید. بازی اصلی داستانی سیاه اما رئال را دنبال می کرد ولی فیلم از آن فضا تا حدودی فاصله گرفته و در استفاده از المان های افسانه های نورس زیاده روی به خرج داده است و در بعضی از سکانس های فیلم ، تاکید زیادی بر هیولاهای بال دار و تخیلی شده که به شخصیت های فیلم حمله می کنند . حضور این موجودات که فیلم عملا Valkyrie خطاب شان می کند ، ظاهر و نوع استفاده از آن ها به شدت یادآور فیلم کنستانتین است ، حتی طراحی ظاهر و نحوه استفاده از این موجودات هم در کنار یکی از پوستر های فیلم شباهت بسیاری به فیلم کنستانتین دارد. در کل فیلم نامه و کارگردانی ضعیف با وجود این عناصر ماورای طبیعی به کلیت فیلم ضربه زده است . خوشبختانه از آن جا که بازی با اسم قهرمانش هم نام است ، هالیوود دیگر نتوانسته یک قهرمان اصلی من درآوردی را به جای شخصیت های بازی ( به سبک آلیس در فیلم Resident Evil) تحمیل کند. مکس پین، قهرمان فیلم مکس پین است و نقش وی را بازیگر معروف و خوشنامی چون مارک والبرگ (Mark Wahlberg) بر عهده دارد . والبرگ بازیگری توانا اما غیر قابل پیش بینی است . او در فیلم های بزرگی چون The Departed در نقش پلیس بد دهان ، آن چنان می درخشد که موفق به نامزدی اسکار شده و در عوض در آثار ضعیفی نظیر The Happening ظاهر می شود که منتقدان بازی اش را شایسته تمشک طلایی ارزیابی می کنند.



    سم لیک (Sam lake) و تیموتی گیبز (Timothy Gibbs) به ترتیب مدل های مکس پین در بازی ها بودند و متاسفانه نه تنها والبرگ شباهتی به هیچ یک ندارد ، بلکه صورتش به هیچ وجه حالت مردانه و خاص نمایش داده شده در بازی ها به ویژه The Fall Of Max Payne را ندارد. صدای او هم یک دنیا با صدای گرفته جیمز مک کافری (James McCaffrey)، دوبلور مکس تفاوت دارد و در نتیجه والبرگ مجبور شده تن و لحن صحبت کردنش را در فیلم تغییر دهد که به نوعی باعث نا مفهومی برخی دیالوگ ها شده است. خود دیالوگ ها هم حس طعنه آمیز بازی ها و طنز سیاه آن آثار را منتقل نمی کنند . خوشبختانه مونولوگ و تک گویی های مکس حذف نشده و نباید به سرعت ناامید شد اما بازی ضعیف والبرگ باعث شده تا شخصیت مکس پین بدون جاذبه از آب دربیاید در کل بیشتر کار بازیگری والبرگ در فیلم به دویدن ، پرش و تیراندازی خلاصه شده است.
    میلا کانیس (Mila kunis) که اخیرا بازی وی را در فیلم Forgetting Sarah Marshal شاهد بودیم، در نقش مونا ساکس (Mona sax) ظاهر می شود که از لحاظ لباس و ظاهر ، به شخصیت بازی بی شباهت نیست اما چهره ی رومانتیک و مهربان او در نقش یک آدمکش اصلا قابل هضم نیست.
    ناخوشایندترین تصمیم تهیه کنندگان در بخش گزینش بازیگران ، انتخاب خواننده رپ کریس بریجز (Chris Bridges) معروف به لودا کریس (Ludacris) برای بازی در نقش جیم براوور (Jim Bravura) پلیسی که سایه به سایه مکس پین را تعقیب می کند، است که بازی مصنوعی او کلا این شخصیت را در فیلم بی جلوه کرده است . در کل بازی ضعیف والبرگ بهتر دیده می شود. خوشبختانه جلوه های ویژه فیلم قابل تحمل کار شده اند اما فضای فیلم که می خواسته به سبک فیلم نوآر باشد( همانطور که بازی اصلی بود) به قدری سیاه و تاریک کار شده که کنتراست بیشتر نماها در فیلم بین سیاه و سیاه تر هستند و فضایی خسته کننده را برای تماشاگر به وجود آورده است .



    با مشکلاتی که در فیلم دیده می شود سوالی که پیش می آید این است که سازندگان این فیلم ، خودشان Max Payne را بازی کرده اند؟ متاسفانه جواب عموما منفی است . مارک والبرگ اعتراف که هرگز خودش هرگز مکس پین را تجربه نکرده چرا که به قول خودش از تاثیر اعتیاد آور بازی های کامپیوتری وحشت دارد! بقیه عوامل هم اشتیاق چندانی به بازی نشان نداده و فقط کارگردان است که در چندین مصابحه به بازی اصلی اشاره کرده است. نا آشنایی سازندگان فیلم با بازی مکس پین تا حدی بود که در برخی مصاحبه ها قبل از اکران فیلم آنها قول دادند که حس FPS (!) بازی در فیلم حفظ بشود و سکانس های این چنینی در آن وجود داشته باشند ( متاسفانه سازندگان فیلم حتی نمی دانستند که که بازی مکس پین FPS نیست! )



    همانند سال گذشته و فیلم Hitman ، باز هم ئمشکل درجه بندی سنی حسابی به جان یک فیلم بازی دیگر از فاکس افتاده است در حالی که آن اثر با نیت درجه سنی R و برای بزرگسالان ساخته شده بود ، مور و تهیه کنندگان مکس پین ، با هدف قرار دادن درجه بندی سنی پایین تر PG-13 ، فیلم شان را ساختند. سرنوشتی که پیش تر نصیب فیلم Mortal Kombat شده و نسخه ی PG-13 سینمایی بیشتر شبیه کارتونی بچه گانه بود تا یک اثر سیاه و ساخته شده بر اساس یک سری M و بزرگسالانه چون MK . در بحبوحه اعتراضات طرفداران بازی به درجه مورد نظر فیلمسازان ، سازمان درجه سنی MPAA همگان را غافلگیر کرده و یک R جانانه نثار فیلم مکس پین کرد. سازندگان فیلم به جای این که خوشحال باشند که فیلمشان درجه مشابه M یعنی R گرفته و خشم طرفداران فروکش کرده ، به دعوا و انتقاد ازMPAA پرداختند و اثرشان را با شوالیه تاریکی (The Dark Knight) مقایسه کرده اند . از نظر آنان اثر فوق سیاهی چون شوالیه تاریکی درجه سنی PG-13 می گیرد، مکس پین باید بسیار راحت تر PG-13 می گرفت . این در حالی است که فیلمسازان پیش تر فیلم خود را سیاه تر از شوالیه تاریکی خوانده بودند ! به هر حال فیلم با همین درجه سنی R اکران شد.



    عاشقان بازی مکس پین هرگز آهنگ های فوق العاده و تاثیرگذار بازی ها و تم شنیدنی مکس پین را فراموش نمی کنند. متاسفانه در این فیلم اثری از موسیقی آشنا نیست و در عوض آهنگی متفاوت به کار گرفته شده که هر چند با جو فیلم هماهنگ به نظر می رسد ، اما نمی تواند جای آهنگ های فوق العاده بازی های اصلی را پر کند.
    فیلم مکس پین منبع عالی در اختیار داشته و با توجه به بودجه مناسب ، تبلیغات استدیو و محبوبیت بازی ، شانس دست یابی به فروشی قابل قبول را داشت ، ولی در هفته های اول فروش فیلم به مرز 40 میلیون دلار هم نرسید و به عقیده ی کارشناسان در همین حد باقی خوهد ماند.
    اما نکته عذاب آور برای طرفداران مکس پین بعد از پایان بندی فیلم مشخص می شود جایی که اعلام می شود این فیلم ادامه خواهد داشت ! امیدواریم فیلم بعدی اگر ساخته شد این گونه باعث ناامیدی طرفداران مکس پین نشود.

    منبع : مجله بازی رایانه
    طبیعت تنها چیزیه که تو دنیا بهش اعتماد دارم و تنها چیزیه که بهش تکیه میکنم و کردم
    ویرایش توسط fofo : یکشنبه ۲۴ خرداد ۸۸ در ساعت ۱۷:۰۲

  2. 3 کاربر از پست مفید fofo سپاس کرده اند .

    amin final (چهارشنبه ۰۵ اسفند ۸۸),samira ghezeli (پنجشنبه ۱۴ مهر ۹۰),ztb (دوشنبه ۰۴ شهریور ۹۲)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •